Ogólne warunki handlowe
Ogólne warunki handlowe
I. Postanowienia ogólne
Niniejsze ogólne warunki regulują prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedającym, którym jest Shopiky s. r. o., z siedzibą pod adresem Komenského 13, 07501 Trebišov, Republika Słowacka, nr ID: 55530656, (zwanym dalej Sprzedającym) a Kupującym, której przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej e-commerce Sprzedającego, a mianowicie pod adresem www.esofter.pl.
Dane Sprzedającego:
Nazwa firmy: Shopiky s.r.o.
Adres: Komenského 13, 07501 Trebišov
ID: 55530656
NUMER VAT: 2122034618
NIP: SK2122034618
Nr wpisu: 57292/V Sąd Rejonowy Koszyce 1
Reprezentacja firmy: Patrik Budai, właściciel
Dane bankowe:
IBAN: SK68 8330 0000 0022 0261 4632
Godziny pracy: 9:00-16:00
1. Kupujący: osoba fizyczna lub prawna, która zamawia towary lub usługi w sklepie internetowym www.esofter.pl i zawiera ze Sprzedającym umowę na odległość za pomocą środków porozumiewania się na odległość, takich jak poczta elektroniczna, telefon itp.
2. Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę konsumencką nie działa w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, zatrudnienia lub wykonywania wolnego zawodu w rozumieniu ustawy o ochronie konsumentów.
3. Strony uzgadniają, że Kupujący, wysyłając zamówienie do Sprzedającego, potwierdza, że zgadza się, aby niniejsze Ogólne Warunki miały zastosowanie do umowy kupna zawartej na stronie internetowej sklepu elektronicznego www.esofter.pl, prowadzonej przez Sprzedającego, na podstawie której Sprzedający dostarczy Kupującemu towary prezentowane na stronie internetowej www.esofter.pl (zwanej dalej umową kupna) oraz do wszystkich stosunków między Kupującym a Sprzedającym wynikających z zawarcia umowy kupna i roszczenia o towar.
4. Zawierając Umowę kupna, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi warunkami handlowymi, jest świadomy ich treści i wyraża na nie zgodę. Ogólne warunki stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. W przypadku, gdy Sprzedający i Kupujący zawrą pisemną umowę sprzedaży, w której uzgodnią warunki odbiegające od Ogólnych Warunków, postanowienia umowy sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed Ogólnymi Warunkami.
5. Przedmiotem zakupu w ramach umów kupna-sprzedaży są towary określone w wiążącym potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego (które zawiera umowę kupna-sprzedaży), a mianowicie te produkty lub usługi, które znajdują się w ofercie e-commerce na stronie internetowej www.esofter.pl.
II. Sposób zawarcia i odstąpienia od umowy sprzedaży
1. Zamówienie Kupującego jest projektem umowy kupna-sprzedaży. Kupujący zobowiązany jest przesłać Sprzedającemu Zamówienie pocztą, pocztą elektroniczną lub w formie formularza wypełnionego i złożonego przez Kupującego na stronie internetowej Sprzedającego www.esofter.pl. Na podstawie prawidłowo wypełnionego zamówienia Kupującego, Sprzedający dokona weryfikacji jego poprawności i kompletności. Termin związania Sprzedającego ofertą towaru, w tym ceną, przedstawioną na stronie internetowej Sprzedającego wynosi 24 godziny od dnia wysłania Kupującemu akceptacji zamówienia. Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez wiążącą akceptację przez Sprzedającego niniejszej propozycji zawarcia Umowy kupna-sprzedaży przez Kupującego (zwanej dalej "Zamówieniem").
2. Ważność Zamówienia jest uzależniona od zgodnego z prawdą i kompletnego wypełnienia danych i szczegółów wymaganych w formularzu rejestracyjnym, a mianowicie: imienia i nazwiska Kupującego, osoby kontaktowej, adresu rozliczeniowego i adresu dostawy, adresu e-mail, numeru telefonu, nazwy towaru, liczby sztuk każdego rodzaju towaru, daty wystawienia zamówienia, sposobu płatności, sposobu odbioru towaru. Sprzedawca realizuje zamówienia w kolejności ich wpływania.
3. Wiążącym przyjęciem zamówienia przez Sprzedającego jest wystawienie umowy kupna-sprzedaży, po uprzedniej akceptacji zamówienia oraz po weryfikacji dostępności i terminu dostawy towaru. Akceptacja poprzez wystawienie umowy kupna-sprzedaży następuje w przypadku płatności przelewem bankowym wysłanym pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail Kupującego. W przypadku braku towaru w wiążącym zamówieniu, którego Sprzedający nie posiada bezpośrednio w magazynie lub nie posiada wystarczającej liczby sztuk, zmiany dostawy itp. Sprzedający powiadomi Kupującego z wyprzedzeniem i poprosi telefonicznie lub e-mailem o ponowne potwierdzenie i akceptację zmienionego zamówienia. W przypadku braku zgody Kupującego, Kupujący ma prawo anulować zamówienie.
4. Wiążące przyjęcie zamówienia przez Sprzedającego powinno zawierać dane dotyczące nazwy, specyfikacji towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem umowy sprzedaży, a także dane dotyczące ceny towaru lub innych usług, lub inne dane, w zależności od przypadku.
5. Sprzedający jest uprawniony do nieprzyjęcia zamówienia Kupującego, jeżeli z powodu wyczerpania zapasów lub niedostępności towaru nie jest w stanie dostarczyć towaru Kupującemu w terminie określonym w niniejszym Regulaminie lub w cenie podanej w sklepie internetowym, chyba że zostanie uzgodnione z Kupującym inne świadczenie. Sprzedający poinformuje Kupującego telefonicznie, listownie lub pocztą elektroniczną o nieprzyjęciu zamówienia.
III. Prawa i obowiązki stron
1. Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu towaru w uzgodnionej ilości, jakości i terminie na podstawie wiążącego przyjęcia zamówienia oraz do zapewnienia, że dostarczony towar jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto Sprzedający jest zobowiązany do przekazania wszystkich dokumentów niezbędnych do odbioru i użytkowania towarów wraz z towarami najpóźniej w formie pisemnej lub elektronicznej.
2. Sprzedający jest uprawniony do należytej i terminowej zapłaty ceny zakupu przez Kupującego za dostarczony towar.
3. Kupujący jest zobowiązany do odbioru zakupionego lub zamówionego towaru, zapłaty Sprzedającemu uzgodnionej ceny zakupu w uzgodnionym terminie oraz do nienaruszania dobrego imienia handlowego Sprzedającego.
4. Kupujący ma prawo do dostawy w ilości, jakości, terminie i w sposób uzgodniony przez strony w wiążącym przyjęciu zamówienia.
IV. Warunki dostawy
1. Towary sprzedawane są według katalogów Sprzedającego, zamieszczonych na stronie internetowej www.esofter.pl.
2. Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie Kupującego i dostarczyć towar Kupującemu w terminie określonym w wiążącym przyjęciu zamówienia. Dostawa towaru następuje na adres e-mail Kupującego wskazany w wiążącym przyjęciu zamówienia.
3. Bieg terminu dostawy rozpoczyna się w dniu potwierdzenia przez Sprzedającego i Kupującego wiążącego zamówienia, które zawiera wszystkie niezbędne dane do jego realizacji. Jeżeli Sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć towaru w całości zgodnie z zamówieniem (niektórych towarów nie ma w magazynie w zamówionej liczbie), poinformujemy o tym Klienta telefonicznie lub e-mailem. W takim przypadku zamówienie zostanie wysłane do Kupującego dopiero po wyrażeniu przez niego zgody na zmianę statusu zamówienia.
4. Sprzedawca dostarczy zamówiony towar w ciągu 24 godzin od otrzymania zamówienia.
5. Do każdego towaru dołączany jest dokument podatkowy (faktura). Sprzedający jest uprawniony do przesłania Kupującemu faktury również w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
V. Cena zakupu
1. Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu towarów w wysokości zgodnej z wiążącym przyjęciem zamówienia przez Sprzedającego (zwaną dalej ceną zakupu) przelewem na konto Sprzedającego wskazane w wiążącym przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego.
2. W przypadku dokonania przez Kupującego zapłaty Ceny Zakupu na rzecz Sprzedającego przelewem, za datę zapłaty uważa się datę wpływu całej Ceny Zakupu na rachunek Sprzedającego.
3. Ceny w sklepie internetowym podawane są w PLN. Sprzedawca jest płatnikiem podatku VAT.
VI. Postanowienia końcowe
1. Niniejsze ogólne warunki podlegają obowiązującemu prawu Republiki Słowackiej. W tekście oznaczenie Republika Słowacka jest używane w odniesieniu do Republiki Słowackiej. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują w brzmieniu wskazanym na stronie internetowej Sprzedającego w dniu wysłania zamówienia elektronicznego, chyba że obie strony wyraźnie uzgodniły inaczej. Składając zamówienie drogą elektroniczną, Kupujący akceptuje bez zastrzeżeń wszystkie postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych w wersji obowiązującej w dniu złożenia tego zamówienia. Strony zgodnie oświadczają, że w pełni akceptują elektroniczną formę komunikacji, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej i Internetu, jako ważną i wiążącą dla obu Stron. W przypadku zawarcia Umowy kupna w formie pisemnej, wszelkie jej zmiany wymagają formy pisemnej.
2. Kupujący oświadcza, że przed złożeniem zamówienia zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami i że akceptuje je w całości. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne, w całości lub w części, ważność i wykonalność pozostałych postanowień oraz pozostałych części danego postanowienia pozostaje nienaruszona.
3. Jeśli konsument nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość zwrócenia się do sprzedawcy z wnioskiem o zadośćuczynienie. Jeśli sprzedawca odpowie na wniosek o zadośćuczynienie w sposób negatywny lub nie odpowie w ciągu 30 dni od daty jego wysłania, konsument ma prawo zażądać zadośćuczynienia zgodnie z sekcją 12 ustawy nr 391/2015 Coll. U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, prawo do złożenia wniosku o wszczęcie alternatywnego rozwiązania sporu. Podmiotem właściwym do alternatywnego rozwiązywania sporów konsumenckich z operatorem sklepu internetowego jest Słowacka Inspekcja Handlowa (www.soi.sk) lub inny właściwy uprawniony podmiot prawny wpisany na listę podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), przy czym konsument ma prawo wyboru, do którego z wyżej wymienionych podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów się zwrócić. Jednocześnie konsument może skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ w celu złożenia propozycji alternatywnego rozstrzygnięcia sporu. Informacje na temat opłat za złożenie wniosku można znaleźć na stronie internetowej konkretnego podmiotu ADR.
4. Organem nadzorczym jest Słowacka Inspekcja Handlowa z siedzibą w Koszycach dla regionu Koszyce
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Departament Nadzoru
tel. 055/729 07 05, 055/622 76 55
Faks nr 055/622 46 95
e-mail: ke@soi.sk
Ogólne warunki obowiązujące od 1.10.2023 r.